Leo messi for ever

رو قلب من نوشته بارســــــــلونارو عشقه،کاتــــــــالونیا بهشته،گواردیولا فرشــــــــــته

Leo messi for ever

رو قلب من نوشته بارســــــــلونارو عشقه،کاتــــــــالونیا بهشته،گواردیولا فرشــــــــــته

بارسلونا و راسینگ+مصاحبه ژاوی..

سلام دوستای گلم خوبین همتون؟؟؟؟؟ 

امروز با کلی خبر و یه مصاحبه از ژاوی اودم 

خبرا 

1:اینیستابه سلامتی به ترکیب تیم برگشت 

2:آفلای تا 6ماه مصدومه و نمیتونه بازی کنه 

3:ودوباره بازیای ملی شروع شده دعا کنین اینبار مصدوم ندیم 

4:تراکتور اومد صدر جدول 

5:و یه چیز جالب اینکه مسی که فعلا بهترین گلزن لالیگاست همه گلارو خودش زده ولی رونالدو که بعده مسی 7گله هست 3تاشو از نقطه پنالتی زده!! 

6:تیم ملی کشورمون دیشب تویه بازی تدارکاتی 7بر0 فلسطین رو شکست داد 

  

 

وبالاخره بازی بعدی بارسا: 

 

بارسلونا و راسینگ روز شنبه 23مهرماه ساعت 22:30 به وقت ایران در ورزشگاه نیوکمپ! 

 

                                             ؟؟؟               

    

 

                              

ایشالا با یه5تایی دیگه میفرستیم برن خونشون!!

 حالا بفرمایین ادامه مطلب واسه خوندن مصاحبه ژاوی 

 

 

 

 

ژاوی هرناندز:چیزی نمانده بود محو شوم! 

 

چند سال قبل کمترکسی پیشبینی میکرد، شماروزی مدعی عنوان بهترین بازیکن جهان شوید، اما حالا حتی مطبوعات غیراسپانیایی هم درمورد شایستگی شما برای کسب جایزه مرد سال جهان بیشتراز برنده ی آن مطالبی چاپ میکنن!  

مردم باید توجه بیشتری به آنچه در متن فوتبال میگذرد داشته باشند ،نه فقط به نتایج پایانی.البته نتیجه مهم است اما علاقمندان باید توجه داشته باشند که یک بازیکن چطور بازی میکند. چه من باشم و چه هرکس دیگری. اما آنها به این نگاه میکنند که چه کسی برنده شده است. بنابراین فقط و فقط نتیجه مهم است این تاسف برانگیز است، چون فوتبال فقط نتیجه نیست و چیزهای بیشتری هم وجود دارد.علاقمندان فکر میکنند من از یورو 2008 کشف شده امف اما من سالهاست همینطور بازی میکنم.  

اما شما قطعا در سالهای اخیر پیشرفت داشته اید اینطور نیست؟ 

 

به لحاظ اعتماد به نفس. وقتی شما چند قهرمانی کسب میکنید، مسئولیت بیشتری روی شانه هایتان سنگینی میکند و به خودتان میگویید که کارها را درست انجام داده اید. اکنون که روی خط قهرمانی قرار گرفته ایم از ظرفیتی برخوردار شده ایم که باعث میشود از فوتبال بازی کردن لذت ببریم، چه با بارسلونا وچه با تیم ملی اسپانیا . قهرمانی ها همچنین باعث شد تا همه متوجه سبک بازی تیم ومن شده واز آن کپی برداری کنند! این باعث خوشحالی من است چون 6یا7 سال قبل من یک بازیکن معمولی بودم اما من وبازیکنانی مثل من درخطر محو شدن بودیم. 

 

موضوع اصلی هم همین است،اینطور نیست؟موفقیت شما محدود به یک سال نمیشود، بلکه به دلیل ارائه نوع بازی است که حداقل حالا به عنوان یک روش برنده مطرح است. شما 4سال است که عناوینی چون قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، جام باشگاه های جهان، سوپر جام اروپا، لالیگا و جام حذفی اسپانیا، جام جهانی و جام ملتهای اروپا را کسب کرده اید........ 

 

چند سال قبل ما چیزی نبرده بودیم. اما وقتی تیمی شروع به بردن میکند توجه ها هم بسوی آن جلب میشود مثلا وقتی یک بازیکن تنیس در بازیهای متوالی برنده میشود ،توجه شمارا جلب میکند و میپرسید علت پیروزیهای او چیست؟شما قبلا توجه چندانی به وی نداشتید. عملکرد فقط با توجه به نتایج ارزیابی میشود. در فوتبال، متاسفانه هیچکس به عنوان مثال به نحوه ی بازی تیم یا بازیکن توجهی ندارد.همه نتایج را میبینند..... 

 

به همین خاطر است که در انتخابات مرد فیفا یا اروپا، بازیکنان بیشتری از بارسلونا در مراحل نهایی وجود داشته اند. هنوز فوتبال را برای برنده شدن بازی میکنند تا لذت بردن. اینطور نیست؟ 

 

البته در مورد من، لیونل مسی و بازیکنان بارسلونا، انگیزه برای لذت بردن بیشتر است. ما خواهان پیروز شدن هستیم اما میخواهیم با ارائه بازی خود به پیروزی برسیم. تیمهای دیگر نیز در این مدت به موفقیتهای بزرگی رسیده اند اما اعتبار و ارزش این قهرمانی ها برابر نیست. بیایید درک صحبت کنیم باشیوه های دیگری هم میشود قهرمان شد. نمیخواهم ارزش کار آنها را پایین بیاورم ؟ اما میخواهم تاکید کنم که احساس میکنم ما چیز بیشتری داریم . چیزی که بیشتراز قهرمانی لذت بخش است، نمیگویم بارسلونا تیم بهتری نسبت به سایر تیمهاست اما ما متفاوت هستیم.... 

 

بهترین بازی دوران بازیگری شما، کدام مسابقه بوده است؟ 

 

مسابقه فصل قبل مقابل رئال مادرید که با برتری 5 بر صفر بارسلونا همراه شد. البته بازیهای مهمتری مثل جام جهانی و جام ملتهای اروپا ویا فینال چمپیونزلیگ هم بوده، اما احساس اقتدار کامل مقابل رئال مادرید باور نکردنی است. پیروزی مقابل هرتیم دیگری خوب است اما رئال؟آنها درآن بازی حتی توپ را هم لمس نکردن. واقعا عالی بود. در رختکن،پس از بازی ما فقط بالا و پایین میپریدیم! و فریاد میزدیم. سپس دور هم حلقه زدیم و برای هم کف زدیم. این کف زدن یک دقیقه طول کشید! 

 

آیا صدای شما به گوش رئالی ها هم میرسید؟!شنیدن این صدای شادی برای انها درد آور بود؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!  

 

شاید!البته رختکن ها از هم فاصله دارند و فکر نمیکنم سرو صدای مارا شنیده باشند! 

 

صحبت های زیادی در مورد کمپ جوانان لاماسیا میشود. درس هایی را که درآنجا می آموزند چیست؟؟؟؟؟؟؟ 

 

بیشتر بازیکنان بارسلونا اهل کاتالونیا هستند و مدت های زیادی در تیم بوده اند.آموزش بسیار مهم است ،آن هم برای بازیکنانی که 10-12 سال اینجا میمانند. وقتی کسی وارد بارسلونا میشود، اولین چیزی که در کمپ باشگاه به او می آموزند این است:فکر کنید.سرتان را بالا بگیرید، سرتان را بچرخانید، نگاه کنید، فکرکنید.قبل ازآنکه توپ را دریافت کنید به اطرافتان نگاه کنید.اگر پاس به شما برسد،نگاه کنید که یار دیگرتان در فضای خالی است! 

بازی سرخیوبوسکتس بهترین هافبک دفاعی است که تک ضرب بازی میکند. اوبه هیچ فرصت اضافی نیاز ندارد. او توپ را کنترل میکند،نگاه میکند و آن را دریک تماس پاس میدهد.برخی بازیکنان برای انجام این کار به دویا سه تماس باتوپ نیاز دارند.این روزها درفوتبال به آمادگی بدنی بالایی نیاز است و فوتبال قدرت فیزیکی و سرعت بالایی میطلبد و چیزهای زیادی است که یک بازیکن باید از انها بهره مند باشد. 

 

آیا این مدل قابل اقتباس است؟؟تصور کنید در فوتبال انگلیس فعالیت میکنید و از شما خواسته میشود تا سیستم پرورش جوانان را براساس مدل بارسلونا طراحی کنید. چه کارهایی انجام میدهید؟ 

 

به دنبال استعداد میگردم.به دنبال شخصیت های باثبات میگردم.بقیه تیم ها به دنبال بازیکنان بافیزیک بدنی و قدرت میگردند.یک نوآموز ممکن است در 12سالگی باپیراهن بارسلونا بازی کند وتیم 3برصفر از تیم اسپانیول شکست بخورد اما این اهمیتی ندارد.چون بازیکنان فقط برای پیروزی تلاش نمیکنند .از آن جمع ممکن است سه بازیکن بعدها به تیم بزرگسالان بارسلونا راه یابند اما از تیم اسپانیول هیچ بازیکنی به این حد نرسد.بازیکنان در مورد پیروزی نباید نگران باشند بلکه باید درست آموزش ببینند و بیاموزند. 

در بارسلونا چیزهای بیشتری وجود دارد.شما میتوانید پسربچه ای را ببینید که سر خود رابالا میگیرد ودر همان ضرب اول پاس بدهد.آن وقت شاید به خود بگویید((بله،اومیتواند ستاره شود.)) پسر بچه های خود را به لاماسیا بیاورید واجازه بدهید به آموزش بدهند.شاید تمام آکادمی های جوانان در باشگاه های دیگر این کار را انجام ندهند.افراد زیادی برای این سیستم دربارسلونا کار میکنند اما ایده اصلی را یوهان کرایف داد. 

 

ایا این همان مدل آکادمی اژاکس هلند است؟ 

 

بله.حقیقت این است که کمپ ها نوعی از مدل هلندی آن است.کرویف همه چیز را تشخیص داد او میگفت:((من فوتبالیست هایی را میخواهم که بدانند چگونه باید فوتبال بازی کنند.)) 

 

در مورد هویت و جنبه احساسی حضور در باشگاه بارسلونا چطور؟روی کمد شما در رختکن باشگاه نام بازیکنانی که قبلا ازاین کمد استفاده کرده اند نوشته شده این طور نیست؟با این روش شمامیفهمید دقیقا پا درجای پای چه کسی گذاشته اید. 

 

این ایده ای بود که از زمان آنحل مور شروع شد. یک روانشناس که سالها و سالها دراین باشگاه حضور داشت و قبل ازاو پدرش دراین باشگاه کار میکرد.آنها همیشه یادداشت میکردند که کدام بازیکنان از کدام کمد استفاده کرده اند و آن را روی کمدها مینوشتند.البته همانطورکه گفتم اکنون وضعیت رختکن هم عوض شده چون آنها هم از باشگاه رفته اند....

 خوب دوستان نصف بقیه مصاحبه رو تو پست بعدی مینویسم   

چون واقعا خسته شدم

نظرات 2 + ارسال نظر
asal پنج‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:14 ب.ظ http://labolgalove22.blogsky.com

سلام عزیزم خوبی؟

عالی بود

سلام مرسی عزیزم

MojtabaMax دوشنبه 18 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 06:46 ب.ظ http://alonemax.blogsky.com

همچین میگی مسی همه ی گل هاشو خودش زده انگار گل های رونالدو رو یکی دیگه زده...پنالتی هم بالاخره یه جور فرصت واسه گل زنی دیگه....

شما خوب یه ذره به عمق فوتبال پی ببرین بدک نیپنالتی فرصته قبول ولی خوب بگو بینم گلی که آدم خودش واسه به ثمر رسیدنش تلاش کنه ارزشش زیاده یا اینکه یکی اون فرصتو دراختیارش قراره بده؟؟!؟!؟رونالدو سه تا از گلاشو بدون هیچچ تلاشی به ثمر رسونده البته ازهمچین آدمی همچین فعالیتی واقعا زیادشم هست!!!!!!شمام ازش توقع گل کردن از راه پنالتی داشته باشین بسه!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد